Sada pro testování těsnosti hlavy válců 10 ml
Kód: AM02779Detailní popis produktu
Sada pro testování těsnosti hlavy válců 10 ml
Tester byl navržen tak, aby eliminoval podezření na poškození těsnění hlavy a samotné hlavy u benzinových, naftových a kapalinou chlazených vozidel na LPG.
Reakční kapalina se změní na žlutou nebo zelenou, když těsnění uniká a CO2 vstupuje do chladicího systému.
Princip činnosti přístroje je založen na měření koncentrace CO2 – v případě zvýšené koncentrace reaguje reakční kapalina s CO2 a mění svou barvu.
Set obsahuje:
- 10 ml CO2 reakční tekutiny (stačí na 5 testů)
- Kónický univerzální adaptér 25mm-55mm
- Měřicí trubice
Černý měřící adaptér (25mm-55mm) umožňuje kontrolovat 6x více různých průměrů náplně chladicí kapaliny než v testerech s jedním bílým adaptérem. Umožňuje vám mimo jiné kontrolovat osobní auta, nákladní auta, traktory, bagry, motocykly, vysokozdvižné vozíky.
Adaptér je vyroben ze speciální směsi kaučuku odolné vůči vysokým teplotám a vhodně měkký díky čemuž těsně přiléhá k plniči a trubce testeru, což zaručuje 100% těsnost během testu.
Pokyny pro test:
- Naplňte přístroj reakční tekutinou po úroveň mezi komorami (přibližně 2 ml).
- Připojte tester k otvoru expanzní nádoby nebo chladiče.
- Nastartujte motor, nechte jej běžet při vysokých otáčkách, abyste dosáhli vyššího spalovacího tlaku.
- Nechte motor mírně běžet při zvýšených otáčkách a sledujte chování reakční kapaliny
- Změna barvy reakční kapaliny na žlutou nebo zelenou během několika minut od testu indikuje poškozené těsnění hlavy nebo poškození samotné hlavy.
- Po dokončení testů přístroj opatrně rozeberte.
Výsledky testu:
- Změna barvy z modré na zelenou v dieselovém motoru – indikuje poškození těsnění hlavy nebo hlavy samotné.
- Změna barvy z modré na žlutou v benzinovém/LPG motoru - indikuje poškození těsnění hlavy nebo hlavy samotné.
- Modrá reakční kapalina – v systému nebyl zjištěn žádný CO2.
Bezpečnostní informace:
- Při zkoušce nádržky chladiče je nutno dbát zvýšené opatrnosti při odšroubování uzávěru na teplém motoru a při samotné zkoušce - nebezpečí popálení!
- Během testu nedovolte, aby se chladicí kapalina smíchala s reakční kapalinou - Test může být nesprávný!
- Uchovávejte mimo dosah dětí, po testu si důkladně umyjte ruce!